دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب سردار آزمون در تیررس لیگ‌های اروپایی بنیادی‌فر داور فینال آسیا شد سون هیونگ مین جانشین بنزما می‌شود وزیر ورزش: تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود برای استقلال ورزشگاه خلیج فارس بسازید قایدی آماده‌ترین بازیکن کلبا اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور
سرخط خبرها

یک مشهدی در تیم ملی بسکتبال| فراز «فروتن‌»

  • کد خبر: ۵۸۰۹۲
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
یک مشهدی در تیم ملی بسکتبال| فراز «فروتن‌»
صالح فروتن، سنتر مشهدی تنها‌خراسانی اردوی تیم ملی بسکتبال است.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ آسمان‌خراش ۲‌متر‌و‌۲‌سانتی‌متری حالا از تیم شهرش بر فراز سبد خوشبختی پرواز می‌کند و این‌روز‌ها در اردوی تیم ملی بسکتبال به آب‌و‌آتش می‌زند تا نظر مساعد کادر فنی را جلب کند. همین هفته گذشته بود که نام صالح فروتن بیست‌وشش‌ساله از تیم آویژه‌صنعت پارسا مشهد برای حضور در اردوی تیم ملی بسکتبال بر روی سایت این فدراسیون رفت تا مشهد در میان ۱۶‌آسمان‌خراش اردوی جدید تیم ملی، نماینده‌ای داشته باشد.
 
این در‌حالی است که در اردو‌های قبلی و طی چند سال اخیر حامد حسین‌زاده و روزبه ارغوان، ۲ مشهدی دیگر، پای ثابت ترکیب تیم ملی بودند، اما این‌بار در میان نام‌های دعوت‌شده از‌سوی مهران شاهین‌طبع به تیم ملی خبری از نام بازیکنان مشهدی نیست مگر صالح فروتن.

از مصاحبه تند تا دعوت سریع

«صددرصد به تیم ملی فکر می‌کنم، انگیزه هر بازیکنی حضور در تیم ملی است؛ به‌ویژه امسال که المپیک هم هست. من تمام تلاشم را می‌کنم تا نظر کادر فنی تیم ملی و فدراسیون را جلب کنم. در پست من ترافیک است و فعلا پشت آن مانده‌ام، اما ناامید نمی‌شوم.»
 
این صحبت‌هایی است که چند هفته پیش صالح فروتن، بازیکن مشهدی آویژه‌صنعت پارسا، به زبان آورد و هنوز چند روز نگذشته مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی، او را به اردو فراخواند. فروتن حالا نماینده مشهد در تیم ملی بسکتبال است و دعوت‌نکردن از ارغوان و حسین‌زاده نیز مزید‌بر‌علت شده است تا توجه‌ها به او بیشتر باشد. او درباره این دعوت گفت: فکر می‌کنم به‌خاطر بازی‌های خوبی که این اواخر تیممان آویژه‌صنعت در لیگ برتر انجام داد، مورد‌توجه کادر فنی تیم ملی قرار گرفتم و خدا را شاکرم که به تیم ملی دعوت شدم.

از میدان شهدا تا تالار آزادی

بچه محله میدان شهدا مشهد که روزی با پیراهن تیم بسکتبال آستان قدس رضوی پا به عرصه توپ و سبد گذاشت، حالا در تالار آزادی رؤیاهایش را جست‌وجو می‌کند. صالح فروتن پیش‌ازاین تجربه پوشیدن پیراهن تیم‌های ملی رده‌های سنی پایه را داشته است، اما این‌بار با توجه به نزدیکی زمان رقابت‌های المپیک توکیو و شانسی که می‌تواند فقط یک‌بار در طول زندگی درِ خانه یک نفر را بزند، فروتن با انگیزه‌های متفاوتی به تهران رفته و پیراهن تیم ملی بزرگ‌سالان را در تالار آزادی به تن کرده است.
 
فروتن در‌این‌رابطه اظهار کرد: وقتی می‌فهمی تیم ملی با تیم‌های ملی بسکتبال آمریکا و فرانسه که بهترین‌های جهان هستند، در المپیک هم‌گروه است، ناخودآگاه انگیزه‌هایت چند‌برابر می‌شود. من هم انگیزه‌های خودم را برای درخشش دارم و امیدوارم کادر فنی هم عملکرد مرا بپسندد و در اردو‌های بعدی و منجر به اعزام المپیک نیز حضور داشته باشم.

رقبایی سخت، رفقایی قدیمی

صالح فروتن برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در المپیک توکیو رقبایی سخت پیش‌رو دارد. فروتن اذعان کرد: در پست من بازیکنان خوب زیادی هستند و ملی‌پوشان کهنه‌کاری حضور دارند. محمد حسن‌زاده و ارسلان کاظمی از بهترین‌های این پُست هستند و رقابت و البته رفاقت سختی با آن‌ها دارم. او در پاسخ به اینکه چقدر شانس داری تا در المپیک باشی، تصریح کرد: سنم زیاد نیست و شرایط ایده‌آلی هم دارم. باقی به نظر سرمربی و عملکردم در تمرینات برمی گردد. من تمام تلاشم را می‌کنم و باید دید خدا چه می‌خواهد.

فراز «فروتن‌»

آویژه و فصلی که «صالح» شکوفا شد

جدایی کورین هنری و عماد سلمانی، ۲ ستاره فصل قبل آویژه‌صنعت پارسا مشهد از این تیم، فرصت خوبی را فراهم آورد تا عملکرد درخشان صالح فروتن در فصل گذشته، این فصل بیشتر به چشم بیاید. او در‌این‌رابطه گفت: زحمات تیم روی دوش همه بچه‌های تیم است و ما بازیکنان خوبی داریم. این‌طور نیست که فقط من بدرخشم. وی با اشاره به عملکرد تیمش در این فصل لیگ برتر خاطرنشان کرد: ما اول فصل را خوب شروع نکردیم، اما رفته‌رفته بهتر شدیم و روند صعودی خوبی را در پیش گرفتیم. فروتن درباره جایگاه تیم در پایان فصل اظهار کرد: پیش‌بینی خیلی زود است، اما تا الان که خدا همراهی‌مان کرده است و امیدوارم در ادامه هم بتوانیم شایستگی‌هایمان را در زمین نشان دهیم.

«سرجان» و بسکتبال ساده او

بازیکن تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسا مشهد در بخش عملکرد تیمشان در رقابت‌های این فصل لیگ اشاره ویژه‌ای به سرمربی صربستانی آویژه کرد. او در‌این‌باره گفت: سرجان یک مربی فهمیده و بادانش است. او هم در زمین و هم بیرون زمین کارش را بلد است و همه را حمایت می‌کند. فروتن افزود: او از‌آن‌دست مربیانی است که با بازیکنانش رفاقت می‌کند؛ اما در‌عین‌حال از نظر فنی هم فوق‌العاده است و از بازیکن کار می‌خواهد.
 
صالح فروتن تصریح کرد: او یک صرب بسکتبال‌بلد است و ویژگی مهمش این است که بسکتبال را سخت نمی‌کند و خیلی ساده کار در بسکتبال را به بازیکنان منتقل می‌کند و از‌این‌بابت بازیکنان ادراکشان از بازی بسکتبال خیلی بهتر شده است.
تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسا با سرمربیگری سرجان ایوانوویچ و حضور مؤثر بازیکنانی، چون صالح فروتن، ابوالفضل سیدی، مبین شیخی و... در لیگ برتر بسکتبال امسال فعلا در گروه «الف» این رقابت‌ها در مکان سوم جدول قرار دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->